Vanlig TISDAGS LYX

Ja tänk idag är det tisdag igen. Att aldrig dagarna tar slut bara kommer igen och igen. det är ju nästan så att man tar det för givet att det ska komma en tisdag nästa vecka också. Eller att det faktiskt ska bli onsdag imorn. Men vad händer om det aldrig blir tisdagar mer utan två onsdagar. Om man nu ska välja en extra dag vill jag nog ha en extra Lördag. Eller är lördag bäst? MEn vad händer då när det helt plötsligt blir två lördagar tar man bort en annan dag då så som om det skulle bli två onsdagar eller får man helt enkelt en extra lördag??. Men jag tror att det nästan är strunt samma för det funkar nog inte. Och om det skulle funka skulle man ju ändå ta det för givet sen?

Fast det borde man, inte man borde inte ta något för givet. För om man tar saker för givet uppskattar man dem inte lika mycket. Därimot är det ju skönt att veta att det faktikst blir onsdag imorn om allt o alla följer planen. Men man ska ändå inte ta för givet. För man vet ju aldrig riktigt helt säkert. Så relativt sätt så vet man ju för det är så det brukar bli.

Nog med flum...!! haha.

Tillbaka till verkligheten.

Försöker klura på min sissta tentauppgift här. och nu vet jag vad jag ska skriva om. men innan man kan börja skriva måste man göra allt annat som går att göra innan. ja typ allt.

Fast nu juger jag faktiskt. tänker inte göra allt som går att göra. jag bara lite koncetrationssvårgheter för stunden.


När jag har klurat klart på uppgiften ska jag åka in till staden o inhandla kopieringspapper.

Ska även inhandla lite vin på systemet.  

Ska göra älgbiff med enbär, rödvinsås, rönnbärsgelé, potatis, hericuvert och ett glas rött till. 

Vanligt Tisdagslyx..

Är ingen biffexpert, och Beata, biffexperten i huset har plugg i överflöd så då ska jag stå med stekspaden, men Björn får hjälpa till lite grann:) så blir det bra..hihi

Men ska inte va så svårt, har ju i alla fall en älg i kylskåpet.


oups nu e det dax o plugga!

peace


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0