Torsdag...

Ja tur att jag inte har ngn läsare av den här underbara bloggen...hahha
 jag + datorer är inte en bra kombination...så den ser tråkig ut tills jag fattar...

Idag försov mig,.. haha nice.. men steg ju ändå upp vid nio hade en lång o skön frulle tills jag fick syn på en lite engångskamera från Grekland...
..gick ner på stan o framkalla lite bilder.. undervattenskamera.

Sprang på på Angelica o Frida , finns många frida, men en av dem;) blev en ltien fika...

Chai te , måste ta tag i mitt kaffe beronde, så efter 2 koppar i morse bra med lite omväxling.
 Bra grej!


www.kafferecept.se/chai-latte/
Foto: Twinings

Chai Latte är en annorlunda kaffedrink. Chai-te är ett kryddigt, sött indiskt thé som har smak av kanel, kardemumma, ingefära och svartpeppar. Det finns färdigt chai-te att köpa om man inte vill blanda ingredienserna till drinken själv.

Ingredienser, 1 portion
2 dl vatten
1 bit färsk eller torkad ingefära
1 bit kanelstång
4 stycken kardemummakärnor
1-2 tsk svart te
1 dl mjölk
2 tsk råsocker eller strösocker

Tillagning
Sjud vattnet och kryddorna i en kastrull med lock under cirka 5 minuter. Tillsätt sedan teet och låt det dra ytterligare fem minuter. Värm mjölken försiktigt i en kastrull tills den börjar ryka. Vispa mjölken till ett mjukt skum. Sila teet och häll det i ett glas. Smaksätt det sedan med sockret och häll på mjölken. Skeda till sist mjölkskummet ovanpå.


Annars är nyponte e favorit.. haha.

Eftersom jag är ledig idag så har jag ägnat mig åt att plugga,. var i alla fall min tanke, så bäst att fortsätta med det nu då;)
blir nog Materialläran,.. ska klura lite på mitt fördjupningsarbete...
aa gissa om vad. kanske JEANS.. passar mig fint ;)

2 dagar kvar till CARLINGS kick offen i OSLO i helgen... super nice!!!

peace and love




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0