2009 NYTT ÅR;)

Ja då är det nog på tiden att jag skriver lite här. även om jag inte har det mest spacade boggen så kan man ju iaf skirva..haha.

Gott nytt år då. jag har redan köpt 2 almanackor..haha. hade bestämt mig fr än o gått o tänkt o köpa den länge. men så går jag o köper en anna för jag känner att jag måste ha en NU. ja så nu har jag 2. eftersom jag va ju tvungen att ha min fina nya röda i skinn..

Idag börjar med fin springjogging tur på 45 min. tog bara 2 pauser... ja knyta skon o sen fixa med mp3en.
Min outfitt va helt bra... jag hade en mkt fin reflexväst. onödigt att blipåkörd. iaf om man nu inte vill det.

Sedan fika jago Lisa sötis på coffe romer. frukost mums. mums.
HIhi sedan provade vi massa glasögon:) ja vet jag inte behöver några men lisa ska ha fina beställa från Italien. Jag hitta faktiskt 2 par jag skulle villja ha, men jag jag kan ju se bra vanligt så onödigt då. men kul. o prova, man vet ju aldrig om man en dag får dålig syn.haha

Nu sitter jag hemma i min nyommöblerade lägenhet dricker mkt gott ekologiskt blåbärste                       o ska snart ungefär nu börja med litet arbete. mini. arbete, lite inlämingsuppgift.

Slutdiskussion 5 - Återvinning av textilier

Mycket kläder blir det med fyra olika årstider och modets ständiga växlingar.

En hel HÖG med varor vi inte längre uppskattar eller använder, VAD GÖR VI MED DE NU?

  • Fråga 1: Ge en kort förslag till HUR vi skulle kunna ÅTERANVÄNDA de textila produkter vi inte längre behöver. Ange specifika exemple på typ av produkten du menar.

  • Fråga 2: VAD skulle vi kunna göra med/av de? Kan man återskapa nya produkter, omvandla de till andra produkter, etc?
  • Fråga 3: Hur tror ni att vi skulle kunna undvika problematiken men överskott av textilier i framtiden? Hos vem ligger ansvaret? 



Efter det.. dags å sy...:) på min kjol jag sydde till nyår, ska göra den ännu bättre;).....    ska visa mer när den e helt klar;) nu ser man iaf tget..hih

O sen promenad me min mor o luncha kanske;) måste visa den här fina filten min kära mamma har virkat:

Fiiin..:)

sen är det KVäll..hihi. vad händer då....weeee..hih..

peace and love


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0