skriv skriv skriv

Tågresa hem från Kalix

Ja det här e ju intressant. hm. nå mår illa ont magen efter ständigt ätande
i flera dagar, men jo jätte god mat.

palt, grillad saltströmming me tunnbröd, åkerbärstårta, hemma rökt lax,
kladdkaka, kakor, o jättegod sallad me de orange små bären. (inte hjorttron)


Nu sitter jag med 2 damer i 50+ åldern den ena en typisk lugn bullmamma.
den andra med tatueringar o gillar nordman o brolle.

de öppnar deras diskution med deras tåg-luffande när de var yngre.
ja..


hm


damen som gillar nordman tror att man troligen får mer canser av brun utansol än
av att sola solarium. bildad dam. hon har solat 8 gånger i rad nu och tycker det är jätte
bra.

Nu har bullmamman ätit upp sin medhavda macka, lr orkade inte allt sa hon o tog en klunk
av sin cola. och nu komentera hon om att hon inte brukar köpa cola.

Den lite mer rundare damen bjuder på kladdkake muffins. hon ids inte äta middag o så men
muffins orkar hon.
men nu ska jag inte sitta här o vara duktig för själv har jag ju vräkt i mig kakor o tårta.


Läst ut boken nu. Det va bra, men vissa tendeser till att vara lite präkitg.
känns bra att använda det ordet. även om det kanske inte va helt rätt. hm ja.
Gillade den stundtals, men ingen bok som jag skulle säga att den måste du läsa.
Dock läste jag ju ut den, och den va stundtals riktigt bra. Men att det tog nästa
50 sidor för mig att tycka att det kanske va värt att läsa klarrt kanske. JAg förstod
när det nästa var 100 kr (sidor menade jag) kvar förståd man hur den skulle sluta, ska det
va så.

nåja. klar.

JA.
diskussionen går över till missbruk.

bullmamman har haft en man som varit alkis.
och den andra haft en far som var alkis o sedan en man som varit alkolist, missbrukare.
sedan mötte hon en man som verkade perfekt. dock va han lite psyckopat.
De fick barn, men så när han upptäckte att sonen var handikapad, så lämna han henne.
7-år senare sitter hon här o säger hon inte vill ha ngn man. på mern än 8 mils avstånf.
och man ska inte köpa saker tillsammans.

Har inte haft tur med män., ja det ser man på henne hon har spår efter ett
tufft liv känns det som, dömmande som man kan vara.


Hon bjuder på muffins åter en gång till, de ser goda ut mkt. goda ut, men jag tror jag
ska hålla mig till mitt chai-tee.

Mitt illamående börjar gå över. Tee är bra.
tåget gungar väldigt mkt,..

Nu har vi åkt från vindeln, en dam i samma ålder som de andra. Blond i ngn kort frisyr.
en typiskt. blond 5o+. hm vad för sterotyper jag har i min gärna.
Alla dessa tre är lika, men ändå så olika.


hmmm

ja nu kom en 5.e umeå-bo. sandblond tjej lite smått ordentlig av sig.. Gud så perfekt

nåja. ska nog börja skriva här nå mer ngn gång...


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0