pluggeli plugg



Det jag gör nu är ungefär det här... analyserar färgmodeller.. :)

Här e de färger ögat kan se. Men endast kulörerna. (Hue). Eftersom det är en enkel 2d bild är det inte alla nyanser etc.

The human eye can distinguish about 128 different hues, 130 different tints (saturation levels), and from 16 (blue part of spectrum) to 23 (yellow part of spectrum) different shades. So we can distinguish about 128 X 130 X 23 = 380,000 colors.

    


Och det här är en model av hur man kan analysera. Hue, Saturation, and Value Color Model (HSV)
      ´
 och den här också en bra model för att analysera färg:  

Okej ni fattar kanske inte så mkt. men lite iaf??...hihi.

Nu ska jag fortsätta med projektering av inredning istället.

och sen efter det över till Uppgifterna på digitala färgläran, men blir efter att ha hämtat paket!!!


hm... skulle vilja ha den här fina väskan ju....



ooh nu ska jag plugga!! och vart springer tiden iväg. hinner kanske inte med gymmet idag ändå som jag hade tänkt.

peace!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0